Nessie
New member
Anayasa Mahkemesi Başkanı Jorge Enrique Ibáñez, iç şokun kısmi eksikliğine oy vermesinin kurtarılmasında, cumhurbaşkanının 'toplam barış' politikasını eleştirdi ve bunun “kamu düzeninin ilerici bozulmasına doğrudan ve doğru bir şekilde katkıda bulunduğundan” emin oldu. Katatumbo'da istisna durumunun beyanını motive eden acil durum patlayıcı.
“Silahlı çatışmanın üstesinden gelmek için bir ilerlemeyi temsil etmekten çok, uygulanması tam tersi bir etki yarattı: kurumsal varlığı zayıflattı, yasadışı silahlı grupların stratejik olarak yeniden konumlandırılmasını kolaylaştırdı ve sivil nüfusun temel haklarını ciddi şekilde etkiledi.”
Petro hükümeti iç şok durumunu genişletmemeye karar verdi. Fotoğraf:Başkanlık
Ibáñez, eln, merkezi personel ve diğer yapılar gibi silahlı aktörlerle ikili ateşi mühürleyen bu politikanın “yapılandırma eksikliğini” derinleştirdi. “Bu kurumsal geri çekilme, katatumbo gibi savunmasız bölgelerde operasyonel bir boşluk yarattı, bu gruplar tarafından toprak güçlerini arka plana kullandı ” Ekledi.
Bırakmaların geçerliliği sırasında ELN, EPL ve muhaliflerin sadece yapılarını sağlam tutmakla kalmayıp aynı zamanda cezai kapasitelerini arttırdıkları, Cesar ve Norte de Santander'in güneyindeki varlıklarını genişlettikleri ve yasadışı güçlerini işe almaya ve kullanmaya devam ettikleri tezini destekledi.
“Bütün bunlar, bağımsız doğrulama veya tekrarlanan ihlallere karşı yasal sonuçlar olmadan bir barış süreci ortaya çıktı. (…) 'Toplam Barış', katatumbo ve ülkenin diğer bölgelerinin sakinlerini mutlak koruma eksikliği içinde bıraktı ”dedi.
Bu nokta, başkanlık kılavuzunun ikinci eleştirisiydi.
Başkan Gustavo Petro'da Catatumbo. Fotoğraf:Başkanlık
'İstisnayı olağan bir hükümet yöntemi olarak kurumsallaştırır'
Anayasal cumhurbaşkanı cumhurbaşkanlığı kararnamesinin olumsuz oyu da İç şokun “eylemsizliği normalleştirmenin” bir yolu olarak kullanılması.
“Şiddet şiddetlenirse, kaçınılmazlığı nedeniyle değil, devlet görevlerini yerine getirmekten vazgeçtiği için. Sıradan mekanizmaları tüketmek ve yetersizliğini kanıtlamak yerine, olağanüstü güç kısayolu tarafından rahatça seçildi.”
İstisna temyizinin yetersizliğinin bu kaynak için riskli bir emsal duyduğundan emin oldu. “İhmal için bir ödül haline geliyor.”
Yetkili, “Yasama niteliğinin olağanüstü güçlerini kendi kendine atamak için harekete geçmemek yeterlidir. Anayasal ilke, anayasallığın yanlış bir görünümü, bir istisna rejimi altında yatırılır ve kabul edilir.”
Bakan, genel odanın çoğunluğunun insani acil durumlara veya denetleyici gerçeklere cevap vermeyen kararnameleri yıkmak için aldığı nedenlerde ısrar ediyor, ancak yapısal bir krizi düzeltmeye çalışıyor. Mahkeme, yasadışı mahsullerin yayılması veya altyapı eksikliği gibi sorunları ele almak için şoku reddetti.
Katatumbodan yer değiştirmiş Fotoğraf:César Melgarejo. Zaman
Diyerek şöyle devam etti: “İç kargaşa durumunun beyanı, katatumbodaki çatışmanın denetlenmeye veya izole gerçeklere itaat etmediğini, ancak sonuçları yasadışı silahlı aktörlerin güçlenmesi, sosyal dokunun ve dışlanmasının zayıflaması ve daha önce tarihsel ihmallerin birikmesine ve daha önce biriktiğini görmezden geliyor gibi görünüyor. Krizin konutuna sahip olduğu ve aynı zamanda ölçeklendiği öncül, en ufak bir analize direnmiyor, çünkü çelişkili olmaya ek olarak, açıkça görülüyor, “diye sorguladı.
Ayrıca, istisnai mekanizmanın “gerçekleri denetlemeye itaat etmediği, ancak devlet aygıtı tarafından tarihsel ihmallerin birikmesine” karşı karşıya kalma çatışmasıyla yüzleşmek için etkinliğini sorguladı.
Bu eleştiri, istisna durumuna olan ihtiyacı sorgulayan diğer sektörlerin seslerinde de yankılandı.özellikle cumhurbaşkanı, insani konularda somut sonuçların olmamasına rağmen, ilk anayasal terim yerine getirildiğinde uzatmamaya karar verdi.
5 dakikada Kolombiya Fotoğraf:
“En net örneklerden biri, nihai barış anlaşmasında önceliklendirilmiş olmasına rağmen, bu bölgede ilerlemesi minimal olan Ulusal Yasadışı Mahsul Değiştirme (PNIS) programının başarısızlığıdır. Altyapı bozulması, sağlık ve eğitim sistemindeki ciddi eksiklikler, sınırlı kurumsal kapsam ve adalete etkili erişimdeki zayıflık, devlet taahhütlerinin gerçekleşmediğini göstermektedir.“Ibáñez sona erdi.
Sara Valentina Quevedo Delgado
Haber yazma
“Silahlı çatışmanın üstesinden gelmek için bir ilerlemeyi temsil etmekten çok, uygulanması tam tersi bir etki yarattı: kurumsal varlığı zayıflattı, yasadışı silahlı grupların stratejik olarak yeniden konumlandırılmasını kolaylaştırdı ve sivil nüfusun temel haklarını ciddi şekilde etkiledi.”
Petro hükümeti iç şok durumunu genişletmemeye karar verdi. Fotoğraf:Başkanlık
Ibáñez, eln, merkezi personel ve diğer yapılar gibi silahlı aktörlerle ikili ateşi mühürleyen bu politikanın “yapılandırma eksikliğini” derinleştirdi. “Bu kurumsal geri çekilme, katatumbo gibi savunmasız bölgelerde operasyonel bir boşluk yarattı, bu gruplar tarafından toprak güçlerini arka plana kullandı ” Ekledi.
Bırakmaların geçerliliği sırasında ELN, EPL ve muhaliflerin sadece yapılarını sağlam tutmakla kalmayıp aynı zamanda cezai kapasitelerini arttırdıkları, Cesar ve Norte de Santander'in güneyindeki varlıklarını genişlettikleri ve yasadışı güçlerini işe almaya ve kullanmaya devam ettikleri tezini destekledi.
“Bütün bunlar, bağımsız doğrulama veya tekrarlanan ihlallere karşı yasal sonuçlar olmadan bir barış süreci ortaya çıktı. (…) 'Toplam Barış', katatumbo ve ülkenin diğer bölgelerinin sakinlerini mutlak koruma eksikliği içinde bıraktı ”dedi.
Bu nokta, başkanlık kılavuzunun ikinci eleştirisiydi.
Başkan Gustavo Petro'da Catatumbo. Fotoğraf:Başkanlık
'İstisnayı olağan bir hükümet yöntemi olarak kurumsallaştırır'
Anayasal cumhurbaşkanı cumhurbaşkanlığı kararnamesinin olumsuz oyu da İç şokun “eylemsizliği normalleştirmenin” bir yolu olarak kullanılması.
“Şiddet şiddetlenirse, kaçınılmazlığı nedeniyle değil, devlet görevlerini yerine getirmekten vazgeçtiği için. Sıradan mekanizmaları tüketmek ve yetersizliğini kanıtlamak yerine, olağanüstü güç kısayolu tarafından rahatça seçildi.”
İstisna temyizinin yetersizliğinin bu kaynak için riskli bir emsal duyduğundan emin oldu. “İhmal için bir ödül haline geliyor.”
Yetkili, “Yasama niteliğinin olağanüstü güçlerini kendi kendine atamak için harekete geçmemek yeterlidir. Anayasal ilke, anayasallığın yanlış bir görünümü, bir istisna rejimi altında yatırılır ve kabul edilir.”
Bakan, genel odanın çoğunluğunun insani acil durumlara veya denetleyici gerçeklere cevap vermeyen kararnameleri yıkmak için aldığı nedenlerde ısrar ediyor, ancak yapısal bir krizi düzeltmeye çalışıyor. Mahkeme, yasadışı mahsullerin yayılması veya altyapı eksikliği gibi sorunları ele almak için şoku reddetti.
Katatumbodan yer değiştirmiş Fotoğraf:César Melgarejo. Zaman
Diyerek şöyle devam etti: “İç kargaşa durumunun beyanı, katatumbodaki çatışmanın denetlenmeye veya izole gerçeklere itaat etmediğini, ancak sonuçları yasadışı silahlı aktörlerin güçlenmesi, sosyal dokunun ve dışlanmasının zayıflaması ve daha önce tarihsel ihmallerin birikmesine ve daha önce biriktiğini görmezden geliyor gibi görünüyor. Krizin konutuna sahip olduğu ve aynı zamanda ölçeklendiği öncül, en ufak bir analize direnmiyor, çünkü çelişkili olmaya ek olarak, açıkça görülüyor, “diye sorguladı.
Ayrıca, istisnai mekanizmanın “gerçekleri denetlemeye itaat etmediği, ancak devlet aygıtı tarafından tarihsel ihmallerin birikmesine” karşı karşıya kalma çatışmasıyla yüzleşmek için etkinliğini sorguladı.
Bu eleştiri, istisna durumuna olan ihtiyacı sorgulayan diğer sektörlerin seslerinde de yankılandı.özellikle cumhurbaşkanı, insani konularda somut sonuçların olmamasına rağmen, ilk anayasal terim yerine getirildiğinde uzatmamaya karar verdi.
5 dakikada Kolombiya Fotoğraf:
“En net örneklerden biri, nihai barış anlaşmasında önceliklendirilmiş olmasına rağmen, bu bölgede ilerlemesi minimal olan Ulusal Yasadışı Mahsul Değiştirme (PNIS) programının başarısızlığıdır. Altyapı bozulması, sağlık ve eğitim sistemindeki ciddi eksiklikler, sınırlı kurumsal kapsam ve adalete etkili erişimdeki zayıflık, devlet taahhütlerinin gerçekleşmediğini göstermektedir.“Ibáñez sona erdi.
Sara Valentina Quevedo Delgado
Haber yazma