'Bu yeni sağlık modelinin gözetim ve hizmetlerin sağlanmasında kusurları var': Vice Countertralor

Nessie

New member
Denetçi, 11 milyar dolarlık pesoların işlendiği sağlık kaynaklarının kötü yönetimi için 522 mali sorumluluk süreci açtı. Zaman, genel yardımcı sayısı Carlos Mario Zuluaga ile sektördeki en ilgili vergi bulguları hakkında konuştu ve Bill aracılığıyla uygulanmaya çalışan yeni sağlık modelinin uygulanabilirliği.

Komptrolörün 11 milyar dolarlık peso için 522 işlemi var, sağlık kaynaklarının yönetimindeki düzensizlikler nedeniyle ne buldular?


Cumhuriyet Genel Meclisi, Kolombiyalıların tüm kaynaklarını korumaya açık bir ilgi duymuştur ve bu durumda sağlık kaynakları, siyasi tartışmaların çoğunun kaynak kullanımı, verimlilikleri veya UPC (ödeme birimi başına ödeme birimi) için yıllık olarak verilen paraların yetersizliği ile ilgili özel bir gözetim olmuştur.


Cumhuriyet Denetçisi Genel. Fotoğraf:Milton Diaz / Zaman

Ne buldun?


Birkaç rapor yayınladık. Bunlardan biri, örneğin, 2020 yılında EPS'nin UPC kaynaklarının yaklaşık altı milyar pesosunun nasıl kullanıldığını fark ediyor. UPC'nin kaynakları, EPS'nin bir kullanıcıya veya bir hastanın tedavisi için kapsamı olan bir hastalığa izin verdiği garantiler olan teknik rezervleri sadece ve sadece teknik rezervleri oluşturmaktır. Komptrolör, 2021 yılında, bu fazlalıkların, 13 yıl önce birçoğu ilgili veya kurulmuş olan EPS'nin borçlarının önceki geçerliliğini ödemek için kullanıldığını buldu.

UPC kaynakları ayrıca borçlar ödemek, banka kredileri artırmak, daha önce yerleşik hizmetler veya hizmet sunumu hizmetleri olmadan IPS'ye yönelmek ve yoga dersleri, benzin, kiralama ve kredileri ortaklara finanse etmek için kullanıldı.


Kongre'de Adres'teki kaynakları merkezileştirmeyi amaçlayan bir sağlık reformu var. Fotoğraf:Eduardo S. – Ceet


Bu, Komptrolörün Kolombiyalıları bilgilendirdiği şey, UPC kaynaklarının bir kısmının yanlış kullanıldığı anlamına gelir. Burada bir kaynak hırsızlığı ya da kayıptan değil, bunların uygunsuz bir şekilde kullanılmasından bahsediyoruz. Tabii ki, denetim raporları, Tıbbi Hizmet Sağlayıcıları olan EPS kaynaklarına IPS ve IPS'ye üçüncü taraflara yönelik yolların çeşitliliğini de detaylandırıyor. Bunlar sırayla, nihayet hastalara ilaç ve tedavi sunanlardır.

EPS'ye ek olarak, 2022'den beri yürütülen 41'den Adres'e karşı sekiz mali sorumluluk başarısızlığı vardır. Bu varlıkta ne buldular, yeni sağlık reformu ile, sistemin tüm kaynaklarını daha fazla veya daha az 90 milyar peso olan tüm kaynakları uygulamak öneriliyor?


Doğrudan IP'lere yapılan ödemeler olan bu kaynaklarda, çoğu zaman, IP'lerin adritesinin hizmet sunumunu daha fazla doğrulamaya sahip olduğunu garanti eden doğrulamalar veya kontrollere sahip olmadan yapılır. Bu ne anlama gelir? Denetlenen faturanın ödenmesi için gereken gereksinimleri ve koşulları karşılayıp karşılamadığını doğrulayın. Bu 41 uygun şekilde yürütülen mali sorumluluk başarısızlıklarında gerçeklerin tekrarı var ve bu da yarım milyar pesoya kadar ekleniyor. Yarım peso, ülkedeki 15 veya 20 sermaye ve ara şehirden daha büyük bir bütçedir, bu da düzensiz durumlarda kullanılan önemli sayıda kaynaktan bahsettiğimiz anlamına gelir. Ne yazık ki, sistemin kendisi aynı hataları tekrarlıyor. Bu bizi modelin çalışma şeklini, döndürülme biçimini, denetimi ve son olarak Kolombiyalıların sağlık kaynaklarını yapısal olarak gözden geçirmeye zorlar. Yaklaşık 480 milyar peso bütçesi dahilinde 90 milyar dolarlık peso, vatandaşların tüm cephelerini ve haklarını karşılamak için mevcut toplam kaynakların önemli bir yüzdesini temsil ediyor.


Sağlık hizmetlerinin sağlanmasında kriz Fotoğraf:Arşiv Zamanı

Adres'in kaynaklarının yönetimi hakkındaki bu bulgularla, denetçinin yeni sağlık reformu nasıl algılıyor?


Denetçinin, şu anda Kongre'nin talebi üzerine, reformun teknik veya makrosektörel boyutunu değerlendirmek isteyen herhangi bir talebe sahip değildir. Tüm bu yayınlarla yaptığımız şey, sadece norm hükümlerine uygun olarak kamu kaynaklarının doğru ve doğru kullanımını izlemek olan misyoner işlevimize bağlı kalmaktır. EPS, o zaman veya yeni model, kaynakların doğru kullanımı için net mekanizmalar oluşturmalı ve örneğin sistemin yapısal sorunlarını çözmelidir. Şu anda, bu, bugün sektörü neredeyse mümkün kılan yükümlülükleri yaratan her yıl borçlar biriktiriyor.

Yeni model nasıl çalışmalı?


Yeni bir sağlık modeli, hemen ve arka planda nasıl finanse edileceğini yükseltmeli ve çözmelidir. Ayrıca, sağlık kaynaklarının sistemin ihtiyaçlarını karşılamak için ikilemi orta ve uzun vadede çözmek için hem zorunlu sağlık hem de sübvansiyonlu planlarda 50 milyondan fazla Kolombiyalı hizmet etme maliyetinin bir değerlendirmesini gerçekten belirlemelidir.

Yeni sağlık modelinin deneylerinden biri, denetçinin son iki yılda usulsüzlükleri de tespit ettiği FOMAG'da uygulanmıştır. Ne buldular?


Öğretimin sağlık kaynaklarını yöneten güvene dayalı bir fon olan FOMAG'ın tekrarlayan bir uygulama olduğunu ve mevcut kaynaklar ve denetlenmiş hesaplar olmasına rağmen, bazı durumlarda ödemelerin zaten bunları gerçekleştirmek için açık bir emir olduğunda gerçekleşmesi için zamanların gerçekleştiğini tespit ettik. Bu, nihayet öğretmenlerin tıbbi hizmetlerinin sağlayıcıları tarafından kabul edilmesi gereken varsayılan çıkarlar üretir.

Örneğin, bu iki yıl içinde mali bulgulara sadece varsayılan çıkarlar için 224.000 milyondan fazla peso ekledik. Bu miktarda parayla, birden fazla tıbbi tedavi finanse edilebilir ve sağlık hizmetlerinin sağlanmasını iyileştirebilir. Denetçinin, tıbbi sağlayıcılara yapılan ödemelerdeki gecikmeler nedeniyle bu tutarlar için vergi bulgularını belirlemesi adil değildir, birçok öğretmenin ameliyatlara veya tedavilere zamanında erişmede zorluklarla karşılaşır.


Ev Reform Odası Oturumu. Fotoğraf:Temsilciler Odası / Zaman

Ama sonra, bu anlamda, bu yeni sağlık modelinin FOMAG denemesinde başarısız olduğu söylenebilir mi?


Bu, gözetim, kontrol ve hizmetlerde kusurları olan bir modeldir. Bunun hala uygulama sürecinde olduğu ve gelişmesi gerektiği varsayılabilir. Bununla birlikte, üçüncü tarafların elinde bulunan Kolombiya sağlık sistemine kurulan altyapı, birçoğu özel olarak kimin denetlediğine veya yönettiğine bakılmaksızın verimli bir hizmet sunumunu garanti etmelidir. Ülke, hizmetin sağlanmasında, kaynakların kullanımında ve ödemelerin gözetiminde ve kontrolünde daha verimli bir sağlık modelinin yapılandırılmasında büyük zorluklarla karşı karşıyadır.

Sara Valentina Quevedo Delgado

Haber yazma