Nessie
New member
Kişi Başı Ödeme Birimi (UPC) Hükümeti tarafından 2025 için %5,3 olarak belirlenen düşük artışa ilişkin tartışmaların ortasında, bu rakam sağlık sendikasının beklediğinin on puan altında, Sosyal Refah Direktörü Gustavo Bolívar, Bu kesintiyi vergi reformunun çöküşüne bağladı. Bu iddia, yıl sonunda likidite azlığı ile ilgili tartışmalarda tekrarlanıyor, ancak Toplanması beklenen tutarın ülkenin toplam gelirinin %2,2'sine tekabül ettiğini belirten Mali İşler Dairesi bu iddiayla çelişiyor.
“Finansman Yasasını sabote eden ve reddeden MPS kongre üyeleri, şimdi de ağlamaya başlıyorlar çünkü “UPC çok düşüktü.” Yasayı rafa kaldırma yönündeki hatalı kararlarının hiçbir sonuç doğurmayacağına mı inandılar? Bolivar'ın açıklamasında yayınlandı.”
Mali İşler Dairesi, vergiyle tahsil edilmesi beklenen tutarın gelirin yüzde 2'sine tekabül ettiğini söyledi Fotoğraf:Milton Diaz / El Tiempo
523 milyar dolarlık bütçeyi tamamlamak için 12 milyar dolarlık peso toplamayı amaçlayan bu yasanın Kongre'de yenilgiye uğramasının ardından Başkan Gustavo Petro, şu uyarıda bulundu: sosyal programlardan sağlanan kaynakları azaltmaz.
Başkan, “Yapılacak bütçe kesintisi, değişim programının finansmanını engellemeyecektir. Kabineye verdiğim emir budur. Tek bir peso bile kesinti yapılmayacaktır.” diye uyardı.
Ancak yavaş yavaş Önemli projelerde yakıt tükeniyor Ulusal Arazi Ajansı'nın bütçe eksikliğini açıkladığı kırsal reform gibi; Minhacienda tarafından askıya alındığı duyurulan Mi Casa Ya programı; ve hatta Kongre Üyesi Catherine Juvinao'ya göre devlet üniversitelerine 1 milyar dolarlık borcu olacak olan Kayıt Sıfır bile.
Devlet müteahhitlerinin maaş bordrolarının ödenmesine de etki eden ve Ías'ın yatırım bütçesine darbe indiren nakit sıkıntısını İcra'nın gerekçelendirmesinin nedeni ise Finansman Kanunu'nun çökmesi oldu. Ancak Mali İşler Dairesi bu iddiayla çelişiyor çünkü bu miktar Ülkenin toplam gelirinin %2,2'sine tekabül ediyor.
Gustavo Bolívar, Sosyal Refah Dairesi Direktörü. Fotoğraf:Cesar Melgarejo
“Cumhuriyet Genel Komptrolörü, Finans Yasası projesinin Cumhuriyet Kongresi tarafından onaylanmamasının bütçe açısından yaratacağı sonuçların farkındadır (…). Ancak, yapılan hesaplamalara göre şunu da unutmamak gerekir: Dışarıdan bakıldığında, bu ek vergi gelirlerinin onayı toplam gelirin yalnızca %2,2'sine eşdeğerdi” diye uyardı Mali İşler Müdürü Carlos Hernán Rodríguez, kuruluşa yapılan kesintiyle ilgili kaygısını dile getirdiği bir mektupta.
Bunun altında yatan nedenler neler?
Eski Maliye Bakanı Mauricio Cárdenas'a göre meselenin özü şu: vergi tahsilatının azaltılması.
Ekonomist bu gazeteye verdiği demeçte, “Tahmini gerçeklikten tamamen kopmuş ve taahhütleri ödemek için yeterli para olmadığı için sonuçları görülüyor. Bunun arkasında tahsilatların zayıf projeksiyonu var” dedi.
Aynı şekilde, 2025 yılına kadar da aynı sorunun devam edeceğini, çünkü tahminin olduğundan fazla tahmin edildiğini öngördü. “Bütçe, Hükümetin beyaz para olarak sahip olduğu şeyi yansıtmıyor” diye ekledi.
Mali Kontrolör Yardımcısı Ana Monsalvo, EL TIEMPO ile yaptığı röportajda aynı nedene dikkat çekerek bütçe açığını rakamlarla ortaya koydu.
“Ulusal Hükümet tahsilat stratejisini gözden geçirmeli. Vergi gelirlerinden toplanması gereken 315 milyar dolarlık pesodan, yalnızca 227 milyar dolar toplandı. Bu dönemdeki kapasitenin aşağı yukarı yüzde 72'si gibi” dedi.
Mauricio Cardenas, eski Maliye Bakanı ve EL TIEMPO köşe yazarı Fotoğraf:Mauricio Cardenas
Kesinlikle kötü tahsilat yönetimi, Yasama Meclisinin geçtiğimiz Eylül ayında fonların kesilmesini reddetmesinin nedenlerinden biriydi; Petro yönetiminin ikinci yılında buna zaten izin verilmişti.
“Bu hükümet, bu yıl (2024) için 15 milyar pesoluk fondan ayrılan bir bütçe sundu. Bunu memnuniyetle karşıladık, bu 15 milyarın toplanabileceğine inandık ve 2024 için bu patenti onayladık. Ancak, Aynı şey her yıl olamaz, hatta kaynak bir nehir olduğunda daha da az olur.“dedi Kongre başkanı Efraín Cepeda, benzeri görülmemiş bir olayla, bu şirket Yöneticinin 2025 geçerliliği için sunduğu toplam tutarı (523 milyar dolar) reddettikten sonra.
Yeni bir Vergi Reformunun başlangıcı mı?
Bazı sesler kemer sıkma söylemini, çöküşün sorumlusu olarak vergi reformuna atfederek reformun başlangıcı olarak görüyor. Yeni Finansman Kanununun Kongre önünde sunumu.
2024 yılının en alakalı olaylarına bir bakış. Fotoğraf:
“Hükümetin bunu tekrar yapması doğal olacaktır. Bu ilk kez olmuyor. Gerekli değerlendirmeleri yapmak veya Mali İşler Dairesi'nden gelen çağrıları yapmak için bu yeni vergi reformunun neler getirdiğini analiz etmeye özen gösteririz.” dedi Kontrolör Monsalvo.
Ancak eski Bakan Cárdenas'a göre bu yasama meclisinde yapılacak bir vergi reformu, Hükümete 2025 için gerekli kaynakları sağlamayacaktır. “Gelir vergisinde yapılacak herhangi bir değişiklik bir sonraki yıl için yürürlüğe girecektir. Gerçek olasılık, politika veya uygulanabilirlik göremiyorum. vergi açısından Bu yıl için gerekli kaynakları elde edin“diye tamamladı.
Sara Valentina Quevedo
Haber Başyazısı
“Finansman Yasasını sabote eden ve reddeden MPS kongre üyeleri, şimdi de ağlamaya başlıyorlar çünkü “UPC çok düşüktü.” Yasayı rafa kaldırma yönündeki hatalı kararlarının hiçbir sonuç doğurmayacağına mı inandılar? Bolivar'ın açıklamasında yayınlandı.”
Mali İşler Dairesi, vergiyle tahsil edilmesi beklenen tutarın gelirin yüzde 2'sine tekabül ettiğini söyledi Fotoğraf:Milton Diaz / El Tiempo
523 milyar dolarlık bütçeyi tamamlamak için 12 milyar dolarlık peso toplamayı amaçlayan bu yasanın Kongre'de yenilgiye uğramasının ardından Başkan Gustavo Petro, şu uyarıda bulundu: sosyal programlardan sağlanan kaynakları azaltmaz.
Başkan, “Yapılacak bütçe kesintisi, değişim programının finansmanını engellemeyecektir. Kabineye verdiğim emir budur. Tek bir peso bile kesinti yapılmayacaktır.” diye uyardı.
Ancak yavaş yavaş Önemli projelerde yakıt tükeniyor Ulusal Arazi Ajansı'nın bütçe eksikliğini açıkladığı kırsal reform gibi; Minhacienda tarafından askıya alındığı duyurulan Mi Casa Ya programı; ve hatta Kongre Üyesi Catherine Juvinao'ya göre devlet üniversitelerine 1 milyar dolarlık borcu olacak olan Kayıt Sıfır bile.
Devlet müteahhitlerinin maaş bordrolarının ödenmesine de etki eden ve Ías'ın yatırım bütçesine darbe indiren nakit sıkıntısını İcra'nın gerekçelendirmesinin nedeni ise Finansman Kanunu'nun çökmesi oldu. Ancak Mali İşler Dairesi bu iddiayla çelişiyor çünkü bu miktar Ülkenin toplam gelirinin %2,2'sine tekabül ediyor.
Gustavo Bolívar, Sosyal Refah Dairesi Direktörü. Fotoğraf:Cesar Melgarejo
“Cumhuriyet Genel Komptrolörü, Finans Yasası projesinin Cumhuriyet Kongresi tarafından onaylanmamasının bütçe açısından yaratacağı sonuçların farkındadır (…). Ancak, yapılan hesaplamalara göre şunu da unutmamak gerekir: Dışarıdan bakıldığında, bu ek vergi gelirlerinin onayı toplam gelirin yalnızca %2,2'sine eşdeğerdi” diye uyardı Mali İşler Müdürü Carlos Hernán Rodríguez, kuruluşa yapılan kesintiyle ilgili kaygısını dile getirdiği bir mektupta.
Bunun altında yatan nedenler neler?
Eski Maliye Bakanı Mauricio Cárdenas'a göre meselenin özü şu: vergi tahsilatının azaltılması.
Ekonomist bu gazeteye verdiği demeçte, “Tahmini gerçeklikten tamamen kopmuş ve taahhütleri ödemek için yeterli para olmadığı için sonuçları görülüyor. Bunun arkasında tahsilatların zayıf projeksiyonu var” dedi.
Aynı şekilde, 2025 yılına kadar da aynı sorunun devam edeceğini, çünkü tahminin olduğundan fazla tahmin edildiğini öngördü. “Bütçe, Hükümetin beyaz para olarak sahip olduğu şeyi yansıtmıyor” diye ekledi.
Mali Kontrolör Yardımcısı Ana Monsalvo, EL TIEMPO ile yaptığı röportajda aynı nedene dikkat çekerek bütçe açığını rakamlarla ortaya koydu.
“Ulusal Hükümet tahsilat stratejisini gözden geçirmeli. Vergi gelirlerinden toplanması gereken 315 milyar dolarlık pesodan, yalnızca 227 milyar dolar toplandı. Bu dönemdeki kapasitenin aşağı yukarı yüzde 72'si gibi” dedi.
Mauricio Cardenas, eski Maliye Bakanı ve EL TIEMPO köşe yazarı Fotoğraf:Mauricio Cardenas
Kesinlikle kötü tahsilat yönetimi, Yasama Meclisinin geçtiğimiz Eylül ayında fonların kesilmesini reddetmesinin nedenlerinden biriydi; Petro yönetiminin ikinci yılında buna zaten izin verilmişti.
“Bu hükümet, bu yıl (2024) için 15 milyar pesoluk fondan ayrılan bir bütçe sundu. Bunu memnuniyetle karşıladık, bu 15 milyarın toplanabileceğine inandık ve 2024 için bu patenti onayladık. Ancak, Aynı şey her yıl olamaz, hatta kaynak bir nehir olduğunda daha da az olur.“dedi Kongre başkanı Efraín Cepeda, benzeri görülmemiş bir olayla, bu şirket Yöneticinin 2025 geçerliliği için sunduğu toplam tutarı (523 milyar dolar) reddettikten sonra.
Yeni bir Vergi Reformunun başlangıcı mı?
Bazı sesler kemer sıkma söylemini, çöküşün sorumlusu olarak vergi reformuna atfederek reformun başlangıcı olarak görüyor. Yeni Finansman Kanununun Kongre önünde sunumu.
2024 yılının en alakalı olaylarına bir bakış. Fotoğraf:
“Hükümetin bunu tekrar yapması doğal olacaktır. Bu ilk kez olmuyor. Gerekli değerlendirmeleri yapmak veya Mali İşler Dairesi'nden gelen çağrıları yapmak için bu yeni vergi reformunun neler getirdiğini analiz etmeye özen gösteririz.” dedi Kontrolör Monsalvo.
Ancak eski Bakan Cárdenas'a göre bu yasama meclisinde yapılacak bir vergi reformu, Hükümete 2025 için gerekli kaynakları sağlamayacaktır. “Gelir vergisinde yapılacak herhangi bir değişiklik bir sonraki yıl için yürürlüğe girecektir. Gerçek olasılık, politika veya uygulanabilirlik göremiyorum. vergi açısından Bu yıl için gerekli kaynakları elde edin“diye tamamladı.
Sara Valentina Quevedo
Haber Başyazısı