Popüler istişare kararnamesinin askıya alınmasından sonra kayıt memuru kavramı hangi geleceğe sahip?

Nessie

New member
Devlet Konseyi tarafından 2025 tarihli 0639 kararnamesinin geçici olarak askıya alınması, Kolombiya'daki cumhurbaşkanlığı gücünün sınırları üzerinde yüksek kalibrelik bir yasal uyarıyı temsil etmektedir. Her ne kadar ihtiyati bir önlem olmasına rağmen, etkileri derhaldir: ülke, yürütme tarafından teşvik edilen ulusal popüler istişare ile ilgili herhangi bir prosedürde ilerlemenin önlenmesi.


Bu fren, ulusal kayıt memuru Hernán Penagos ile aynı gün geldi, Sivil Konsey ve Kamu Hizmeti Odası'ndan önce resmi bir konsültasyon yarattı ve sürece devam etmenin uygulanabilirliği hakkında bir yorum aradı. Bu, kararnameyi teşvik eden yürütme ile gerekli onay vermeyen Kongre arasındaki yorumların çatışmasından önce.

Penaloglar kavramı


Time ile yapılan bir röportajda, Penagos bunu açıkladı Başvuru, askıya alınmanın resmi bildiriminden önce sabah sunuldu. Ancak, “Konsey tarafından ihtiyati bir karar olduğu için artık daha fazla değeri yok.” Yine de, konu tamamen kapalı değildir.


Başkan Petro, kayıt şirketi Penagos'a karşı “yasal eylemler” duyurdu. Fotoğraf:Zaman.

Kavramın geleceğine kim karar verebilir?


Yazı İşleri Müdürü tarafından dayalı dosyanın düştüğü HIZLI danışma ve hizmet odası, akademik ve teknik kariyerin dört sulh hakiminden oluşur: María del Pilar Bahamón Falla (Başkan), Ana María Charry Gaitán, John Jairo Morales Alzate ve Juan Manuel Laverde Álvarez. Kavramları bağlayıcı olmasa da, büyük bir teknik ve politik ağırlığa sahiptirler.

Şimdi, Askıya alma kararnamesi ile, bu sulh hakimlerinin karşılaştığı senaryo tamamen değişir. Bir açıklama ihtiyacı aciliyet kaybeder ve Devlet Konseyi kararnameyi iptal etmeye karar verirse bile açılabilir.


Çok okuma

Daha önce ne dikkate alınmalıdır ': Anayasacılar


Eyalet Konseyi'nin eski wife, Andrés Briceño, “konsültasyon odasının kayıt şirketinin talebini incelemeye devam edebileceğini, ancak kararname önemli bir karar verirken yasal etkileri kaybetti.” Ve önemli bir gerçek ekledi: Diyerek şöyle devam etti: “Hükümet, askıya alınma sürdüğü sürece aynı nitelikteki başka bir kararnameyi yeniden üretemez.”

Aynı çizgiler boyunca, Anayasalcı Diego Tamayo, kararname askıya alınmasına rağmen, “istenen kavramın işlenmeye devam edebileceğini, ancak süspansiyon sürdürüldüğü sürece etki yaratma kapasitesi olmadan” açıkladı. Bunu teyit etti Diyerek şöyle devam etti: “Devlet konseyinde kesin bir başarısızlığa sahip olana kadar kimse ilerleyemez.”


Devlet Konseyi'nin Popüler İstişare Kararı. Fotoğraf:Devlet Konseyi.


Çok okuma

Başkan Gustavo Petro / Devlet Konseyi

Popüler konsültasyon kararnamesine yönelik yasal fren


Kararnameyi askıya alan ilan, önemli bir ihmale dayanmaktadır: Anayasa ve 1994 tarihli Kanun 134. Maddesi ve Kanun 134. Maddesi'nin gerektirdiği gibi, Cumhuriyet Senatosu'nun elverişli kavramının olmaması. Oda, bu yokluğun, hüküm talebi talebi çözülürken askıya alma işlemini hak eden bir mengene oluşturduğunu tespit etti.

Kararda nasıl okunur: Diyerek şöyle devam etti: “İnsanları ulusal bir önem kararına çağırmadan önce, gerçekte bu durumda mevcut olmayan olumlu bir Senato kavramı gereklidir.”

Hükümet, Senato'dan gelen yanıt eksikliğinin örtük bir onay olarak yorumlanabileceğini savunsa da, Devlet Konseyi okumayı reddetmede vurgulandı: yasama sessizliği konsültasyonu otomatik olarak etkinleştirmiyor.

Buna ek olarak, konsültasyon, nihayet Kongrede son sınavını Kongre'de geçirmeyi başaran işgücü reformu projesini “meşrulaştırmaya” çalışsa da, seçilen figür ne gerekli ne de yasal olarak sağlamdı.


Prevaricate için ilk şikayet geldi. Fotoğraf:Arşiv


Uprimny, “Başkan büyük anayasal yargıç olamaz. Ciddi ve otoriter.” Dedi. Yetkili ayrıca, Eduardo Monteealegre adlı Haber Bakanı'nın cumhurbaşkanının Senato'nun oylamasını var olmayan ilan edebileceği tezini reddetti. “Hükümetin desteği kabul edilemez.”

Penagos, ilk önce kararnamenin geçerliliği hakkında önemli bir karar almadan anketleri çağırmayacağı konusunda uyarmıştı. Askıya alınan belge ile arka plan için talep edilen kavram: değeri operasyonel etkiler olmadan tamamen danışmanlık olacaktır.


Çok okuma

Aka Gabriela, Miguel Uribe'ye karşı saldırıda suç ortağı olduğunu belirtti.


Devlet Konseyi hala konunun altına karar vermelidir. Ancak kurumsal sinyal açıktır: katılımcı demokrasi, net kurallar ve prosedürlere saygı gerektirir. Yasama kararlarını değiştirmek veya süreçleri tek taraflı olarak hızlandırmak için danışma gibi bir rakamı kullanamazsınız.

Bu bağlamda, konsültasyon henüz gömülmemiş olsa da, siyasi ve yasal uygulanabilirliği seyreltilir. Senato'nun elverişli kavramının yokluğunda, hükümet süreci sıfırdan yeniden başlatmak zorunda kalacaktı, bu da zamana göre olası görünmeyen bir şey.

Ayrıca ilginizi çekebilirsiniz …


Devlet Konseyi Petro'nun 'Decretazo'yu askıya alıyor. Fotoğraf: