Ülke, zayıf ordu ile güvenlik kriziyle karşı karşıya, kontrol altında ve madenciliksiz barış

Nessie

New member
Savunma Bakanı'nın geri alınamaz ayrılması, Iván VelásquezEln'in katatumbo – masanın askıya alınmasını sağlayan şiddet krizinde – ve bölgenin kontrolü tarafından silahlandırılmış gruplar arasındaki diğer çatışmaların patlak vermesinin ortasında, bazılarıyla birlikte bazılarıyla birlikte Askeri güçler Birden fazla faktör tarafından duyulan, ülkeyi kritik bir kamu düzeni durumunda bulunur.


Silahlı çatışmaya ayrılmaz bir çözüm olması amaçlanan 'toplam barış' politikasının, yasal boşluklara tumbos ve falters verdiği, metodolojinin olmaması ve silahlı gruplar için kırmızı çizgilerin eksikliği veriyor. hangi müzakere edildi. Gustavo Petro yönetiminin amiral gemisi politikasını geçen krizin örneği tutuklanmasıdır. Geovany Andrés Rojas, yani Örümcek, 'Sınır komutlarının' başkanı ve delegesi 'Ulusal Bolivarian Ordusu' koordinatörü.

Putumayo'daki yasadışı ekonomilerin ana aktörünün liderinin liderinin, uyuşturucu kaçakçılığı ile ilgili suçlamalar için Kaliforniya'nın güney bölgesi (Amerika Birleşik Devletleri) mahkemesinin gerekliliğinden sonra CTI tarafından ileri sürülen bir operasyonda, bir fissür açar ve pratik olarak bir fissür açar. en büyük ilerlemesi olan bu müzakere cezası Yaklaşık 50.000 olan bir departmanda 2.000 koka mahsulünün yerini almak için kısmi bir anlaşmanın imzalanması oldu.


Geovany Andrés Rojas'ın yakalanmasının anı, yani Örümcek. Fotoğraf:AFP


“Elbette masanın sürekliliği 'örümcek' ile neler olduğuna bağlı olacaktır. Toplam barışın uygulanmasını etkilemeye devam eden sistematik bir kurumsal koordinasyon eksikliği olduğu açıktır, bu durum hükümetin başlangıcından bu yana sunulmuştur ”dedi. Bu durumun koşullarını ekleyen Fernando Trejos Aktif olan beş tablonun geleceği – Güney toplulukları, Calarcá, Buenaventura, Quibdó ve Medellín'in muhalifleri.

Analistler, her durumda, bu durumun sadece barış politikasında tekrar eden bir sorun gösterdiğini savunuyorlar: silahlı kuruluşların üyeleri için açık sınırların eksikliği, şiddette bir artışta mutasyona uğramış ve liderlerinin suç işlemeye devam ettikleri bir durum Muhalefet yok.

Hem müzakere alanında hem de yasadışı silahlı gruplar alanı altında olan alanlarda otoritenin geri kazanılmasında çabaları iki katına çıkarmanın gerekli olduğu bu kritik an, Şimdilik Savunma Bakanlığı'nda açık bir liderlik olmadan karşı karşıya.


Iván Velázquez, Petro hükümetinin başlangıcından beri cüzdanındaydı. Fotoğraf:Schneyder Mendoza. AFP


Bununla birlikte, Velásquez'in yönetimi sırasında, yüksek askeri komutanların çıkışı ve operasyonel ve zeka kapasitelerinin azaltılması gibi çeşitli faktörlerin, yasadışı silahlı grupların güçlendirilmesinde diğer belirleyiciler olarak belirtildiğini unutmamalıyız.

Güvenlik uzmanları Velásquez'in konsolide edemediğini iddia ederken “Anahtar muhatap gibi” 'Toplam barış' politikası çerçevesinde askeri kubbenin desteğini etkileyen Başkan Gustavo Petro'dan önce.

Bugün Kolombiya, istihbarat raporlarına göre, bir düdüklü tencere olarak görülen en az beş alana sahiptir (Bolívar, Sierra Nevada de Santa Marta, Arauca, Cauca ve Putumayo bölgeleri), zaten insani bir kriz meydana geldikleri alanları saymamak şiddet oranında (katatumbo ve chocó).

Yukarıdakiler, General William René Salamanca'nın ortaya çıktığı ve kurumun diğer beş memurundan polis müdürlüğünün sürpriz bir şekilde rahatladığı bir zamanda kaydedildi. Diego Marín, güçlü 'kaçakçılık çar' atfedilen kurumdaki yolsuzluk nedeniyle muazzam gürültü.

Bununla birlikte, kamu düzeni durumu, silahlı grupların büyümesi ve genişlemesi ve farklı zamanlarda uygulanan güvenlik stratejisinin analizi üzerine geriye dönük bir bakış yaparken anlaşılabilir.

Kamu Gücü rakamları, 2016-2017 yılları arasında muhaliflerin ortaya çıkmasından bu yana, 2020'den itibaren sürekli bir genişleme yapmaya başladıklarında, mevcut hükümetin durmasını istemediği bir şey ve aksine, büyüme eğrisi daha güçlü.

ELN durumunda, 2017'den bu yana, tam olarak birçok alanın FARC'sinin ayrılmasından sonra, 2018'den bu yana ortalama 6.000 erkekte stabilize olan bir büyüme süreci başladı; Ancak, belki de en belirgin olanı 'Körfez klanının' büyümesidir, 2018'den 2024'e kadar üye ve bölgesel genişleme sayısında %100 büyüdü.


Álvaro Jiménez Millan, 'Körfez Klanı' liderleriyle birlikte. Fotoğraf:Özel arşiv


Fikirler Paz Vakfı'nın (FIP) araştırma grubunun bir üyesi olan Gerson Arias, şüphesiz 'Körfez klanının' temasının “en kritik” olduğuna dikkat çekiyor. “Iván Duque hükümetinin başlangıcından 2024'e kadar, bu silahlı grup silahlı kapasitesini iki katına çıkardı (bugün silah ve destek ağlarında 7.500 ila 9.000 kişi arasında değişiyor) ve hem Dük hem de Petro Hükümeti durduramadı Bu aktörün silah içinde bu bölgesel konsolidasyonu ”dedi.

Bu genişlemeye, küçüklerin işe alımının büyümesi ve ceza yönetişiminin ve yasadışı gelir portföyünün yeterliliği eşlik etmektedir.

Aslında, bu, siyasi statüye sahip olmamasına rağmen, barış politikasında bir parça isteyen gruplardan biridir. Ayrıca, Medellín, Quibdó ve Buenaventura'daki hükümetle müzakere eden gruplarda olduğu gibi, Şu anda nihai bir müzakerenin gerçek kapsamı hakkında ciddi şüpheler yaratan bir yasal sunum çerçevesi yoktur.

Uzman ayrıca, mevcut krizin, Petro Hükümeti'nin 'barış toplamı' konularında tasarımı ve yönteminin “hatalarında” olan güvenlik stratejisi ve barış politikası arasındaki “ayrışma ve az diyalog” dan kaynaklandığına dikkat çekiyor. ”, Aynı zamanda“ Duke hükümetini sorumsuzca teşvik eden kamu gücünün siyasallaşmasının mirasında ”.


Madenlerin varlığı için şikayeti artırdılar. Fotoğraf:Zaman


Diğer uzmanlar, mevcut krizin sadece grupların genişlemesinde görülemeyeceğini, ancak silahlı yönetişimin gücü ve kapasitesinde, silahlı insanların, milislerin veya gerilla cephelerinin sayısıyla ölçülemeyen faktörler olduğunu söylese de, “ancak Bölge kontrol derecesi ve katatumbo gibi silahlı bir operasyon tasarlama ve sürdürme yeteneği ”.

Başka bir bakışta, mevcut krizin “hükümetin sorumsuzluğunun ve doğaçlamasının bir sonucu olduğunu” söyleyen eski Savunma Bakanı Marta Lucía Ramírez, bir güvenlik stratejisi tasarlayarak ve hükümet barıştan bahsederken devletin varlığının güçlendirilmesine izin veren savunma.

“Devletin otorite kullanma kapasitesi zayıfladı, silahlı kuvvetleri açık bir şekilde veya gerekli lojistik ve siyasi bütçe desteğini bıraktılar ve yasadışı silahlı grupların operasyonel kapasiteyi azaltarak veya kamu gücünü neredeyse ele alarak bölgesel kontrollerini genişletmesine kasıtlı olarak izin verildi. Dedi Ramírez ve ekledi. “Güvenlik, kurumlar arası koordinasyon, devletin ordunun ötesinde varlığı ve bölgede yönetenlere açık destek ve vatandaşları korumak için suçla mücadele gerektirir.”

Krize bir çözüm olarak, iptal edilen güvenlik uzmanı, kısa vadede çıkışlardan birinin askeri güçlere işlerini yapmak için kapasiteler vermek olduğunu belirtiyor. “Komutanlar, generaller, amiraller ve komutanlar olsa da, komuta alacağız ve oradan tüm zincir çok profesyonel ve organize. Onlara kapasiteler ve talimatlar verdiklerinde ya da politiktan oldukça iyi çalıştıkları gösterilmiştir ”söz konusu.

Jesús Blanquicet ve Camilo A. Castillo
Siyasi adalet hazırlamak